sunnuntaina, heinäkuuta 27, 2008

Matkaraportti V/Mögeltönder ja Groeningen

Eli Arvontaan saa vielä osallistua edellisessä postauksessa!

Seuraavassa viimeinen jakso matkakertomuksessani. Mön saarelta Tankassa jatkettiin vielä Tönderiin, missä käytiin yhdessä museossa. Yöpyminen olikin hienossa Schackenborg Slotskro-hotellissa Mögeltönderin pikkukaupungissa, hotelli on ollut olemassa vuodesta 1687 ja sen välittömänä naapurina on Schackenborg linna, joka on Tanskan prinssin omistama. Taisi olla meidän matkan kallein hotelli, hienot huoneet kylläkin, ja ihana ympäristö kaiken kaikkiaan, sielläkin ilmat olivat suotuisat. Niin ja siellä oli sitten reissun ehdottomasti paras aamiainen, kertakaikkisen upea.
Hotellin seinää oli koristamassa tuommoinen
Sielläpäin käytiin yhdessä keramiikkapajassa
mm oli tommoiset söpöläiset :)
Myöhään illalla päästiin Groeningeniin Hollantiin, oli mieletön nälkä ja tuollainen spare ribs-annos tuli vedettyä n. klo 22 illalla. Mutta hitsi kun oli hyvää, aivan vähäsen jouduin lautaselle jättämään, liikaa on liikaa.
Lähikaupungissä käytiin sitten pukumuseossa ja matkalla näin tuollaisen kissa-asetelman
Tässä pari kuvaa museosta, huom. naisen päähine
Aivan ihana juustokauppa Groeningenissä, monen monesta kiposta on tullut maistettua erinomaisia juustoja

Eilen kävin poimimassa vähän vadelmia, yhdessä kohtaa oli aivan järkyttävän kokoiset vadelmat, en ole ikinä moisia ennen nähnyt. Ja tänään kävin pyöräilemässä, n. 80km tuli mittariin. Poltin yläselkäni tosin tyhmyyttäni, laitoin avaran paidan ja mun piti vaihtaa se T-paitaan myöhemmin, mutta enpä muistanut ja kun kerran ei ollut aurinkorasvaa siinä kohdassa niin punoittaa ja kirveltää mukavasti. Harvinaisen hidasta tämän päiväinen reissu oli, mikä on sekin aika rasittavaa. Yleensä tollaiselta kotiutuu pari tuntia aiemmin, nyt oli kaikki mahdolliset ja mahdottomat tauot pidetty. Nooh mutta muuten kiva pyöräily ja mitä mainioin sää, vähän tuuli ja oli sopivan lämmin.

heidi kirjoitti...

Kiva kun pistäydyit blogissani! Hotelli näyttää hienolta. Meilläkin kärtsättiin tänään nahkaa, en tosin minä, sitkeälihainen, vaan albiinomallinen mieheni.

kio kirjoitti...

mä palan helposti, mutta rusketunkin helposti jos vaan otan rauhallisesti ja muistan aurinkorasvat