maanantaina, joulukuuta 08, 2008

epäsosiaalisuuspipo

Viime talvena hukkasin tuommoisen samanlaisen, joka oli harmaa ja oli toisenlainen kirjailu. Harmitti niin vietävästi! Siihen aikaan oli mun lemppari. Nyt sain aikaiseksi virkata toisen.

Lankana on Nalle kaksinkertaisena, tummanharmaa ja ruskea, n. 105g yhteensä. Hopealanka kirjailuun. Koukku 5.0. Perusmalli, missä levennetään aina 6s joka krs:lla. Lierissä ensin taisin lisätä n. joka 10-11s, lisäykset joka toisella kerroksella, sitten vähemmän/kerros mutta edelleen joka toinen kerros. Lierin alle voi piiloutua, hyvä myös myrskyssä, silmälasit pysyy puhtaana.
Aamulla istuin terveysasemalla odottamassa vuoroani päivystävälle terveydenhoitajalle ja sain tehtyä aika paljon lieriä.

Vieressä istuva alkoholisti yritti vääntää jutuntynkää mun käsityöstä, mutta äänettömänä ei oikein onnistunut :)

7 kommenttia:

-S- kirjoitti...

Superhieno! Mäkin haluun osata tehdä tollaisen... Hmmm.

Ja sä olet siis tehnyt tän tänään? Vau. Sä olet virallisesti mun idoli. :oD

kio kirjoitti...

vaikka menetän statukseni sun idolina, pakko sanoa, että aloitin jo eilen :)
jos haluut, voin lähettää sulle ohjeen vähän samanlaisesta, siitä on helpompi lähteä säveltämään

helena kirjoitti...

Hei, saisko tännekin ohjeen? Toi epäsosiaalisuuspipo näyttää siltä että voisi sopia minullekin! Hieno ja kuulostaa käyttökelpoiselta :)

kio kirjoitti...

mulla oli tuo kopioituna word-tiedostossa, mutta muistin mistä sen löysin http://plaza.fi/ellit/kasityot/neuleohjeet/naiset/virkkaa-hattu-ja-ruutulaukku
Perushattu, mulla tietenkään noi silmukkamäärät ei päde, ja lierissä levensin eri tavalla, mutta tosta on hyvä lähteä.

helena kirjoitti...

Kiitos vinkistä! Katotaan mitä tulee...

-S- kirjoitti...

Hei kiitän vinkistä minäkin. Olet silti mun idoli! ;o)

Anonyymi kirjoitti...

Mitenkähän sitä oppis tekemään pipon/myssyn virkkamaalla. Meikäläisen taidoilla siitä taitais tulla sipulipussi.