tiistaina, syyskuuta 15, 2009

Nypläyksen helmiä

Muutama viikko sitten kävin Tuusulan pääkirjastossa katsomassa Nypläyksen helmiä -näyttelyä, josta muutamia kuvia tässä. Harmin paikka on, että kirjastossa valaistus ei ole paras mahdollinen ja osa hienoista töistä oli lasin takana, mikä toki luonnollista, kun kerran mitään valvontaa ei ole. Eli joko en ole edes ottanut kuvia tai sitten ovat epäonnistuneet, nyyh!

Ylin siis Liidian aivan mieletön helminyplätty ompputaulu! Tarkemmat tiedot tervetulleita, ken muistaa :)
Omppuverho
Kultalangasta koruja
Unikkoja

3 kommenttia:

Mammutti kirjoitti...

Mahtavia nypläyksiä! Nypläys on juttu, mitä meinaan kokeilla joskus vanhana, jos vielä sormet liikkuu. Olen koulussa aikoinaan opetellut sen taidon, eli ei mitään enää muistissa ja lapsena kuolasin naapurintätien tyynyjen vieressä, eli olen nypläyskunnasta kotoisin.

Sienipiirakan taikinan teen (sen parhaan) siten, että raastan keitettyä perunaa, siihen pehmennyttä rasvaa ja rasvaa riittää vähempi määrä perunan ansiosta, siihen vielä jauhot (graham-vehnäseos mun makuun), joissa suola ja leivonjauhe. Nopea sekoitus ja tilkka kylmää vettä, hetkeksi jääkaappiin.
Saitko ohjeesta mitään tolkkua? Kysy lisää, jos kiinnostuit. Olen lääketokkurassa ja väsynä viimeyön valvomisen takia, siis selkä valvotti, joten älyllistä tekstiä turha odottaa... Ilmeisesti vain hiusmurtuma kylkiluussa ja selässä välilevyissä "tapahtumaa", kun mulla on selkä jo valmiiks rikki, niin ei ylimääräiset lentoharjoitukset tee hyvää.
Ja kaiken harmi, että metsässä olis sieniä, eikä mulla oo lupaa mennä sinne...

kio kirjoitti...

Kiitot ohjeesta! Jos sellaista oikeasti rupean tekemään, kysyn lisää tarkennuksia :)

Pikaista paranemista!

Värttinä kirjoitti...

Nuo unikot ovat aivan ihania, en tiennytkään että nyplläämällä voi saada tuollaisiakin aikaiseksi!