maanantaina, kesäkuuta 01, 2009

Kesäiset Norsukat

Norsukat = lempinimi Noro-sukille :) Eikö ole hellyttävä, pikku-norsukat!
Malli: Tavissukka, resori 2n2o, jatkuu 3o1n, vahvistettu kantapää. 64s varressa ja 60s jalkaterässä.
Lanka: Noro Kureyon Sock 64g
Puikot: 2.5mm bambuiset sukkapuikot
Kärkikavennukset kuten Paraphernalioissa, niissä tosin en huomannut, että vain viisi kertaa piti kaventaa joka toisella kerroksella ja sitten joka kerroksella, mä taas tein kaikki tarpeelliset kavennukset joka toisella kerroksella kunnes 24s jäljellä. Mutta kun kerran virheellisenä istui niin hyvin jalkaan, niin tein näihinkin samalla tavalla.

Ja nyt seuraa tosi hyvä juttu, monille saattaa olla tuttukin. Nimittäin silmukointi ilman neulaa. Neulalla olen kokeillut tasan kerran (Kitchener stitch enkuksi), ja se riitti mulle. Sen jälkeen en ole sitä yrittänyt kunnes jonkin aikaa sitten törmäsin Stitsailuja-blogissa mainioon ohjeeseen, miten onnistuu neulalla. Todellä kätevää ja tulee tasaista, viimeinen silmukka mulla on vähän repsottava, mutta sen saa piiloon hyvinkin helposti. Paraphernalioissa kokeilin ekaa kertaa ja näihin toistamiseen.

13 kommenttia:

Kristiina kirjoitti...

Onpa ihanan metsäiset sävyt norsukissa vai pitäskö sanoa norsukoissa? (miten se norsukat taipuu?)

kio kirjoitti...

mä sanoisin norsukoissa, koska mun päässä paino on ekalla tavulla ;)

norsukissa kuulostaa norsulta ja kissalta :)

la belle au bois dormant kirjoitti...

Kauniit sukat, väriyhdistelmä on tosi onnistunut :) osaisinpa itekin neuloa...

Kaisa kirjoitti...

Ihanan väriset sukat!
Tuo puikolla silmukointi on aivan loistava tekniikka. Tulee siistiä jälkeä helposti.

Leena kirjoitti...

Yhtä suloiset sukat kuin tuo voikukkapallo. Värit ovat niin pehmoiset.

Mammutin jälkeläinen kirjoitti...

Kauniit sukat!

kio kirjoitti...

Norsukat kiittävät ja kumartavat :) lähtivät tänään maailmalle

Unknown kirjoitti...

Minunkin pitää näitä sukkia kehua, ovat niin kauniin väriset, jos kuvassa on oikeat vihertävät sävyt.

Salomea kirjoitti...

Tavissukat eivät ole norosta. Kauniit ja taidan tutustua vinkki sivun päättelyynkin.

Unknown kirjoitti...

Nyt minä olen noiden kauniiden sukkien onnellinen omistaja. Posti toi minulle yllätyspaketin. Kiitos vielä kerran!!!!

Anonyymi kirjoitti...

Voi hitsi, ai, tuon päättelyn voi tehdä noinkin! Nätit sukat!

hillanen kirjoitti...

Ihanat norsukat! :) Ja pitääpä kokeilla tuota silmukointia ilman neulaa, kiitos vinkistä. Ekaa kertaa kirjoittelen tänne kommenttilootaan blogissasi, mutta seurannut olen jo jonkin aikaa blogiasi.

ArualMaria kirjoitti...

Nätit on norsukat, ja hauska oivallus! :D