tiistaina, syyskuuta 01, 2009

Varovainen kurkistus

blogimaailmaan... 1.9 kunniaksi astun varpaisillani takaisin näihin ympyröihin. Tämä on tämmöinen kuvaton lämmittelypostaus, ettei kukaan (ja minä ensimmäisenä) järkyty pahemmin ;) Mistäköhän näin pitkän tauon jälkeen aloittaisi...? Käsitöitä en ole tehnyt oikeastaan ollenkaan (yksi juttu on kyllä tehty, saa arvata mikä..), joitakin muiden tuotoksia nähnyt, niistä sitten myöhemmin. Koko kesän olen ollut töissä, urheillut olen jonkun verran, marjastanut, löhöillyt, juuri kesän lyhyenlyhyt 2 viikon loma pidetty ja tänään on ollut ensimmäinen työpäivä. Melkein 600 lukematonta blogikirjoitusta Google readerissä, ei sinnekään uskalla mennä ;) Nautitaan vielä viimeisistä lämpimistä päivistä!

17 kommenttia:

Eua kirjoitti...

Tervetuloa takaisin!
Kiva kuulla, pitkästä aikaa. Ajattelin jo, että kuinkahan pitkälle oot lähtenyt fillaroimaan....
Noi sun nypläys- ja lasityös on niin ihania, mielenkiinnolla odotan mitä uutta tänä syksynä keksit!

Kristiina kirjoitti...

Tervetuloa takaisin. Kyl tää tästä lähtee syksy käyntiin, itekin oon pitäny taukoa.

Kaisa kirjoitti...

Tervetuloa takaisin!

Anitta kirjoitti...

Tervetuloa päivänvaloon pitkästä aikaa.

lumi kirjoitti...

olet varmasti rakastunt...)))))

Unknown kirjoitti...

Minun piti laittaa sinulle s-postia ja kysellä kuulumisia, kun ei ole mitään kuulunut muutamaan viikkoon. Tulin sitten tarkistamaan olisitko sittenkin palaillut takaisin blogiin ja ilokseni huomasin että täällähän sinä!!!!! Jos "lumi" on romantikko, niin täytyy myöntää että minä ajattelin samoin.

Sanna Kangasalta kirjoitti...

Tervetuloa takaisin! Olin jo huolissani kun mitään ei kuulunu... Toivottavasti nähdään syksyn kursseilla.

mokkakissa kirjoitti...

HELLUREI!

kio kirjoitti...

kiitos :) mukavaa kuulla, että joku muistaa tämän blogin olemassaolon.

Romantikoille joudun tuottamaan pettymyksen, en ole rakastunut. Laiska vaan :)

Unknown kirjoitti...

Kävitkö Tuusulan kirjaston näyttelyssä? Sekin ryhmä alkaa, en vielä ole heitä tavannut.

ritvis kirjoitti...

Saa siis arvata mitä olet tehnyt. Olisiko punatukkaisen hammaspeikon innoittama Baktus?

Mamo kirjoitti...

Heippa!
Olen uusi blogiisi ihastunut.
Nypläyshullu: Olen joskus ollut nypläysopissa,tosin vain perusopinnoissa, jopa jotakin koulua käynyt, osa-alueena nypläys.
Sattumasta totesin joutuvani opettamaan nypläystä täällä pienessä kaupungissa, Mikko Kuhan "jalanjäljiltä".
Täällä on pieni mutta sitkeä nypläysryhmä jota minun pitää yrittää johdatella nypläyksen saloihin perinteenä tämä em. mainittu asia.
Nyt kaipaan tietoa laajemmalti.
Kaikki hienot pitsit joita olet valmistanut, niiden yksityiskohdat ja tekniikat, ne ovat hebreaa minulle.

Mamo kirjoitti...

Marja kyselee neuvoja?

kio kirjoitti...

Pirkko, kävin kyllä. Harmi kyllä kun monet kohteet oli lasin takana, niin ei saanut hyviä kuvia, varsinkin ompputaulu harmittaa. Ja muutenkin sisällä valaistus ei tietenkään ollut häävi. Mutta tosi kauniita töitä oli! Alkaako ryhmä ensi viikolla?

Ritvis, hyvä arvaus :) mutta se on tuo hyrna

Marja, voit kysyä jos joku juttu askarruttaa, ja täällä kommentoiva Pirkko voi tarv kommentoida lisää, jos ehtii :) Missä sinä ja ryhmäsi vaikutatte?

Unknown kirjoitti...

Marjalle: Jos haluat lisäoppia voit osallistua Kapiokirstu ry:n viikonloppukurssille, jossa voit saada vinkkejä erilaisista nypläyksen nikseistä. www.kapiokirstu.net Minullakin on Mikko Kuhan malleja. Hän on ympäri suomea tunnettu pappi pitsiharrastuksensa takia.
Vastaan ihan mielelläni kysymyksiisi.

Tuusulan ryhmä alkaa tiistai-iltana, 10 ennakkoilmoittautunutta tällä hetkellä.

Pitsinäyttelystä vielä: Koska meidän ei tarvinnut järjestää valvontaa, siksi melkein kaikki pitsit olivat lasien takana turvassa.

Mamo kirjoitti...

Moi!
Minä asun Kiuruvedellä joten en luonnollisestikaan voi osallistua teitä lähellä oleville kursseille.
Mikko Kuha oli täällä tosi voimakas vaikuttaja. Hän suunnitteli mallit itse. Monistamiseen hän käytti omaa tekniikkaansa, pergamenttipaperiin pistellyt reiät, sitten tärpätti /öljyväri seos (sininen), sienellä pyyhkäisy paperin yli ja siinäpä oli mallin pisteet. Sitten vain kynä käteen ja yhdistämään pisteitä.
Nypläysalustana haltexlevy.
Lankana lähes aina Tampella 30
Tekniikkana Kodin Käsityöt: nypläys.
Itse olen tavannut Mikon kerran. Nopea ja äkäinen henkilö, kuulemma.
Pirkko:
Löytyykö netistä nypläysohjeita
koskien mm. Bruggen kukkapitsiä tai venäläistä nauhapitsiä.
Minä olen saanut opin tähän perinteiseen nypläykseen, joskin vuosien varrella on joutunut hieman "säveltämään" yhtä ja toista.

Unknown kirjoitti...

Marja: Tässä yksi venäläisen pitsin mallien sivu http://klk.pp.ru/category/scep Kyllähän niitä joitakin netistä löytyy. Bruggenin kukkapitsiä en ole löytänyt. Itse ostan Jatan aitasta kirjoja ja muitakin tarvikkeita. www.jatanaitta.fi/

Kapiokirstun kursseilla käy ympäri suomea opiskelijoita, koska järjestämme aina ilmaisen kotimajoituksen.