sunnuntaina, huhtikuuta 17, 2011

Eestin ostokset mm.


Yllä oleva sälä ja puoli kiloa Rowanin Felted Tweed Dk:ta on tuomisia Karnaluksista. Tällä kertaa mulla oli jotenkin omituinen hamstrausfiilis päällä; oli jollain tavalla haikea olo, niinkuin olisin siellä viimeistä kertaa ikinä tai että ainakin seuraava kerta olisi niin kaukana tulevaisuudessa, että hinnat olisivat jo siinä vaiheessa pilvissä. Hyvä selitys tälle kasalle, vai mitä? ;)
Ja tämän hienon kirjamerkin erittäin mukava latvialainen rouva Laima S. on antanut mulle lahjaksi. Tutustuttiin siellä näyttelyssä ja vaihdettiin osoitetietoja. Olen aikas äimänä :)
Käsityömarkkinoilta ostin vielä pihlajapuusta tehtyjä nappeja ja narun tekoa varten tuollaisen vekottimen. Lexakin heti oli kiinnostunut, mitenkä muuten..
Ja nuo mun Mikhaloivin pitsin harjotuspätkät. Oikeanpuolimmainen on eka ja toisen tekaisin hotellihuoneessa illemmalla. Taidan olla aika monessa valokuvassa, kun mun nypylät, mun tyyny, mun nypläystyyli ja minä itse oltiin erikoisia ;) Tyyny herätti eniten mielenkiintoa, solumuovista sellaista kun ei tuollapäin ole aiemmin nähty. Tosin ilmeisesti sellaista matskua siellä ei ole myynnissä.

Ja tämä on näyttelyssä ollut liinani lähikuvassa, olisko pari vuotta sitten tehty, jota en ole täällä vielä esitellytkään. Oli oikein hauska tehdä, ei kovin monta paria kerrallaan käytössä ja kiemurrellaan koko ajan tehden aina pieni kolmio kerrallaan (tuota paksumpaa laanalankaa voi seurata). Voi tehdä ihan minkä kokoisen tahansa, neliön tai suorakulmion. Tummempi oli Bockens, muistaakseni 60/2 ja paksumpi laana jotain muuta lankaa kaksinkertaisena.

Jo monta tuntia olen yrittänyt saada itseni liikkeelle ja lähteä äänestämään... On tässä vielä muutama tunti aika.

3 kommenttia:

mokkakissa kirjoitti...

Hyvä on hamstrata! sitä ei voi koskaan tietää milloin tavara loppuu maailmasta. Minäkin valmistaudun maailmanloppuun, että saan sitten kudottua villahousuja koko suvulle jos tulee uusi jääkausi tai jotain.

KristiinaS kirjoitti...

Ihan maltilliset sun ostokset on ja eihän tuo tavara happane, joutaa myöhemminkin käyttöön.
Tosi hieno kirjanmerkki.

kio kirjoitti...

mokkakissa, näin on! sun perheellä onkin sitten villahousut aivan ihanista langoista :)

KristiinaS, kiitos lohduttelusta. Koi vaan syö villat mutta muut ei tosiaan happane :)