sunnuntaina, maaliskuuta 03, 2013

Mosaiikkia

Tämä lapsen takki on ollut kauan tekeillä, ainakin puoli vuotta ja nyt vihdoinkin sain sen päätökseen. Mosaiikkikuvio on edelleen Barbara G.Walkerin kirjasta Mosaic Knitting, kuvion nro 31, *Pseudoscorpion*. Kuviot oli hauska tehdä, kädenteissä rupesi jumittamaan. Silmukkamäärät on omasta päästä, sopii 1-2-vuotiaalle. Lankana on Rowan Felted Tweed Dk, 140g, tuo tummempi väri on tumman vihreä, mitä ei näistä kuvista tule esille. Muualla 3.5mm puikot paitsi nappilistassa, siellä 3.0.
Kädetiet on tehty mulle uudella tavalla, ylhäältä alas lyhennetyin kerroksin. Siinä poimittiin kädentien ympäri silmukoita tietyn systeemin mukaan ja ylhäältä alas edetty tekemällä eestaas lyhennettyjä kerroksia. Videot (2kpl) löytyy Youtubesta The Top-Down Sleeve: Sleeve Cap, Part 1 of 2 ja Part 2 of 2.
Napinlävet on jälleen kerran tehty tulip buttonhole -tavalla. Tällä kertaa ei meinannut millään mennä putkeen laskujen kanssa, 4-5kertaa piti tehdä uusiksi.


7 kommenttia:

Rasa kirjoitti...

Ei ötökkäkammoisille tuota kuviota, muuten kiva. (Minä en ole ötökkäkammoinen, tunnen kyllä muutamia!)

kio kirjoitti...

siedätyshoitona ;)

MariL kirjoitti...

Upea neule!

KristiinaS kirjoitti...

Sä oot ahkera kokeilemaan uusia tapoja tehdä.
Takki on kiva, vähän pelottavia kyllä tommoset skorpionit;)

intsu kirjoitti...

Onpa kaunis,erilainen ja erikoinenkin takki.

ArualMaria kirjoitti...

Onpa jännää pintaa! Mä oon kans joskus neulonut istutetut hihat ylhäältä alas juurikin lyhennetyin kerroksin. Mutta itse säätäen, joten voispa vilkaista tuota ohjettakin! :)

kio kirjoitti...

kiitos!

ArualMaria, kivaa että olet itse keksinyt, mä oon törmännyt ekan kerran tuohon tekniikkaan