sunnuntaina, heinäkuuta 31, 2011

Mustikkaista menoa

Eilen käytiin Anittan kanssa vielä mustikassa. Olen saanut mustikan perkaamisesta tarpeekseni, joten vaikkakin raahasin sitä poimuria mukanani, poimin käsin. Oli se niin mukava lapata marjat suoraan purkkeihin illalla. Kaikkea marjaa kun ei pysty kuitenkaan keräämään. Pari viikkoa sitten kun kävin samassa paikassa mustikassa, niin unohdin sinne takin. Onneksi nyt löytyi, vaikkei mikään uusi enää ole, mutta juuri marja/sienimetsälle sopiva(n likainen).

Anitta poimi poimurilla ja täytti kaikki purkkinsa, ja auttoi mua vielä hiukan tuon sangon täyttämisessä. Tuonne asti kun lähdettiin, ei tyhjin sangoin palata ;) Itikät taas kerran piti mua hyvänmakuisena, keskellä otsaa on edelleen sarvi, vaikka vuorokausi kulunut. Onneksi ei ollut paarman paarmaa.

Tänään pyöräilin Hepolaisten kanssa, yhteensä vajaat 80km. Mun reidet on kuolemanväsyneet, eikä mikään ihme, jos en kolmeen viikkoon ole pyöräillyt eikä tehnyt muutakaan liikunnallista (mustikassa kyykkimistä ei lasketa). Sauna on lämpiämässä, joten ehkä se siitä. Aamulla meinasi tulla kiire. Nousin ajoissa, että rauhassa ehtisin valmistautua. Menin "hetkeksi" surffailemaan ja ajattelin jo, etten oikein jaksais/ehtis lähteä, mutta sitten sanoin itselleni pari voimasanaa ja kas noin, 10min olin lähtövalmis.

3 kommenttia:

Anitta kirjoitti...

Mulla ei näy ainuttakaan sääskenpistoa. Eivät tainneet tykätä mun o-verestä. Selkä oli tänään ihan rautakangen jäykkä. En pystynyt olemaan kumarassa kun kävin tuttavan marjapensaista vähän poimimassa viinimarjoja. Istuin tuolilla poimiessani. Onneksi marjoja oli hyvin vähän jäljellä, ehkä puolisen litraa sain kumpiakin, punaisia ja mustia. Eli eilinen mustikkasaalis oli parempi. Kiitos eilisestä marjareissuseurasta. Eipä muuten niissä mun poimurimustikoissakaan kauan mennyt peratessa. Ihmeen vähän oli roskaa joukossa.

mokkakissa kirjoitti...

Huh, tuollainen pyöräily on ihan pimeetä. Meikä täällä mietti josko jaksaisi pyöräillä töihin 15-17 km ja takas... Katsotaan. Josko hankkis sähköpyörän, se on kiva, mutta kallis.

kio kirjoitti...

anitta, hyvä kun säästyit sääskeiltä. Marjat oli aika kuivia, niin lähtee roskat helposti. Kiitos itsellesi!

Mokkakissa, se onkin erilaista ku ite pyöräilee, porukassa menee muiden imussa :)Ja töihin olen tänä kesänä pyöräillyt tasan 2 kertaa, 15km suuntaansa.